Opera Review (Čeština)

Opera má dlouhou historii vytváření inovativních ve webových prohlížečích. Ve skutečnosti, několik věcí, které považujeme za samozřejmost v našem webovém zážitku, vzniklo v norském prohlížeči, včetně rozhraní s kartami, blokátory vyskakovacích oken a integrované vyhledávání. Po načtení se na a následně odizolování sám unikátních funkcí, Opera se vrátil k inovaci a odlišení sám, s vestavěným-in ad-blokování pop-out video, spořič baterie, turbo schéma komprese, a nyní dokonce zdarma vestavěný (virtual private network, nebo VPN), že“s tak rychle, jak mnoho nadstandardních služeb., Společnost za Opera nedávno souhlasil, že bude získána čínským konsorciem, který doufáme, že pokračuje v tradici inovací společnosti, silné soukromí rysy, a nezávislost pokračuje.

Spouštění
Opera instalace je stejně elegantní jako ostatní současné prohlížeče: můžete Si stáhnout velmi malý stub installer, která nainstaluje a stáhne celou prohlížeče v žádném okamžiku ploché. Možnosti instalace vám umožní vybrat si z působivých 50-plus jazyků. Při prvním spuštění se dialog zeptá, zda chcete, aby Opera byla vaším výchozím webovým prohlížečem., Ale prohlížeč výchozí odesílání využití a selhání dat na servery Opera, které bych raději být opt-in. Opera běží na Windows XP přes Windows 10, Mac OS X 10.7 Lion nebo novější a pět populárních linuxových distribucí. Je to poslední hlavní prohlížeč, který stále podporuje XP s aktualizacemi zabezpečení. To“s 32-bit aplikace na 64-bit verzi ale—a novou instalaci trvalo až 136MB na mém pevném disku, ve srovnání s 406MB pro Google Chrome a 92MB pro Mozilla Firefox.,

Rozhraní
Opera je příjemné na pohled, s čtvercovými kartami, které mají mírně zaoblené rohy, jakousi střední cestu mezi Internet Explorer a Microsoft Edge“s dokonale náměstí záložek a Firefox“s velmi kulaté. Záložky pozadí ustupují, takže je velmi jasné, které jste prohlížení. Funkce náhledu záložek prohlížeče je přístupná z prýmku směřujícího dolů napravo od záhlaví. Klikněte na toto a uvidíte rozevírací seznam všech vašich karet a umístěním kurzoru nad kteroukoli z nich se zobrazí náhled webu uprostřed okna prohlížeče., Stále dávám přednost staré Opera tab náhledy, které se objevily jako miniatury, když jste vznášel kurzor myši nad skutečnými kartami v horní části okna programu, jako hrana práce.,

Mozilla Firefox

Google Chrome

Microsoft Edge

Maxthon Cloud Browser

One real differentiator of the Opera interface now is its Speed Dial home page of site tiles., Dalším je tlačítko nabídky, které žije v levém horním okraji prohlížeče, místo toho, aby bylo standardní 3řádkové hamburgerové menu vpravo, jako v současných verzích všech ostatních hlavních prohlížečů. Také v opeře se prohlížeč nezavře, když zavřete poslední kartu. Firefox nabízí možnost, ale stejně jako ostatní, když zavřete tuto poslední kartu, prohlížeč Firefox je ve výchozím nastavení vypnut.

dvě funkce rozhraní, které v opeře chybí, ale jsou přítomny ve Firefoxu a Edge, jsou Režim čtení a tlačítko sociálního sdílení., Pro dnešní webové stránky přeplněné reklamami a dalšími jumbles obsahu, jako je auto-play videa a pop-over on-page reklamy, považuji režim čtení zásadní. Totéž lze říci pro snadné sdílení na sociálních sítích – jeden z hlavních aktivit na dnešním webu.

Opera zpracovává záložky jinak než konkurence. Přestože je Speed Dial jakousi funkcí záložek,skutečná funkce záložek zobrazuje mřížku miniatur pro všechny vaše záložky., Můžete jít do města vytvářet tolik složek a podsložek, jak se vám líbí, a samozřejmě prohlížeč importuje záložky z ostatních hlavních prohlížečů.

Video vyskočí. Opera je newish video pop-out nástroj umožňuje přehrávat video v samostatném okně plochy-ideální pro sledování PCMag je denní náhodný přístup Video show. při pokračování v práci na počítači. Když se video přehrává na stránce, uvidíte malou šipku s dvojitým boxem; klepněte na toto a video se oddělí a přehraje v měnitelném okně na ploše. Video na stránce se stále přehrává, pokud jej chcete vidět na stránce., Bohužel, pop-out nepracoval pro živé vysílání Facebook video.

Speed Dial. Snad nejvýraznější část Opery rozhraní, Speed Dial je minimálně stejně pohodlné a přizpůsobitelné jako domovské obrazovce telefonu: můžete přidat dlaždice, spojit je do skupiny, a přetáhněte je tam, kde je chcete mít. Jedna věc, kterou nemůžete udělat, bohužel, je změnit poskytovatele vyhledávací pole stránky, Google-heck, dokonce i Chrome vám umožní Bing-vify nové záložce stránky prohlížeče!,

dlaždice rychlé volby mohou sloužit nejen jako velké, dotykové odkazy na weby, ale můžete také nainstalovat Aplikace rychlé volby z galerie rozšíření opery. Věci, jako je počasí, e—mail, a novinky—to samé věci, které dávají smysl pro Windows Start menu Live Tiles-jsou k dispozici pro domovskou stránku tohoto prohlížeče. Jedna věc, kterou bych si přál, bylo možné s rychlou volbou, je něco, co většina ostatních prohlížečů v těchto dnech má-automaticky generované dlaždice pro vaše nejnavštěvovanější stránky. Novější schopnost rychlého vytáčení je zpravodajským zdrojem aktuálních příběhů, jako jsou nabídky Edge., Můžete si odškrtnout témata zájmu pro některé přizpůsobení.

rozšíření opery nevyžadují restart prohlížeče, který se mi líbí. Navíc, na rozdíl od Google Chrome, Opera umožňuje třídit jeho rozšíření galerie podle oblíbenosti a zahrnuje Soukromí & Bezpečnostní kategorie., Počet prodloužení můžete si vybrat z omezené ve srovnání s Chrome a Firefox“s rozsáhlými katalogy, ale ty velké většina lidí by chtěla—LastPass, Ghostery, AdBlock, a podobně—jsou tam, spolu s Opera“s vlastní VPN nabízí, SurfEasy, které Opera tvrdí, bude zdarma, včetně součástí prohlížeče v budoucích verzích.

stejně jako Firefox a Chrome, Opera vám umožní zdobit rozhraní prohlížeče s tématy, ale to jsou daleko od témat opery z dávných dob. Aktuální iterace ovlivňují pouze pozadí pro vaši stránku s rychlou volbou new-tab., Předchozí verze motivů opery vám umožní vyladit vše, včetně objektů rozhraní, jako jsou tlačítka a text. Dokonce i Firefox a Chrome vám umožňují změnit vizuály za hranicemi programu.

gesta myši. Jednou z unikátních schopností, které si Opera zachovává ze svého rozkvětu, je gesto myši. S těmito, můžete manévrovat kolem a mezi webové stránky s kombinací levého a pravého kliknutí a ohání, což vám ušetří od nutnosti přesunout kurzor až nahoru na šipku. Například můžete otevřít novou kartu jednoduše podržením pravého tlačítka myši dolů a přejetím dolů., Můžete se také vrátit a vpřed v navigaci přetažením doleva a doprava. Gesta fungují velmi rychle a mohou snadno urychlit vaše prohlížení, pokud se stanou návyky.

Vestavěné Blokování Reklam
„není ve výchozím nastavení—budete muset jít dovnitř a zapnout v Nastavení—ale Opera tvrdí, že jeho vestavěný ad blocker nejen de-cluttery webové stránky, ale urychluje prohlížení a snižuje třetích stran, sledování vašeho on-line procházet. Stejně jako u většiny z těchto nástrojů, můžete nastavit stránky výjimek, pro které nechcete reklamy blokovány (doufám PCMag.com bude jedním z vašich) a načte vlastní seznam bloků., Když jsem se snažil blokátor, ačkoli, stále jsem viděl spoustu zobrazovacích reklam: ukazuje se, že Opera automaticky odblokuje několik hlavních zdrojů reklam a neumožňuje jim blokovat. Nicméně kliknutím na ikonu štítu blokování reklam v adresním řádku bylo uvedeno, že bylo zablokováno 74 reklam. Na rozdíl od populárního rozšíření AdBlock, Opera neumožňuje vybrat reklamy, které chcete blokovány na stránce.

pokud jde o rychlejší načítání stránky, opravdu jsem si toho nevšiml, i když jsem byl na rychlém počítači a připojení., Stejná ikona štítu použitá vestavěným blokátorem reklam obsahuje možnost testování rychlosti. Když jsem to použil na PCMag.com na můj první test, který jsem viděl jen 3 procenta zlepšení, z 4.21 sekund na 4,08 několik sekund, ale později viděl, stejně jako 41 procent zrychlení, a na CNN jsem viděl 51% zlepšení, i když výsledky na více testů byly velmi nekonzistentní.

operační VPN
pokud procházíte Web ve veřejné síti Wi-Fi, útočníci mohou ukrást vaše data nebo vás nasměrovat na falešné webové stránky a inzerenti a vládní agentury vás mohou sledovat., To jsou jen pár bezpečnostní obavy, že VPN může chránit, ale VPN může také spoof umístění, odblokování geograficky blokovaný obsah z Netflix nebo MLB.TV. Nejnovější verze Opery má schopnost VPN postaven přímo in—jediný prohlížeč, který může dělat, že nárok.

Na rozdíl od každé jiné VPN, kterou jsme zkontrolovali na PCMag, Opera VPN nevyžaduje žádné nastavení. Je to již ve Vašem prohlížeči, stačí ji povolit v nastavení. Jakmile je povoleno, stav VPN se zobrazí nalevo od adresního řádku., Je to super jednoduché, ale rádi bychom, kdyby vás Opera po instalaci prohlížeče vyzvala k povolení VPN.

zatímco bezplatné služby VPN jsou k dispozici, většina stojí mezi $5 a $10 měsíčně. Opera VPN, nicméně, je zcela zdarma, navždy. Je to fantastická dohoda. Opera můžete nainstalovat na tolik zařízení, kolik chcete,a využít VPN na každém. Většina služeb VPN vás omezuje na pět současných připojení. Opera také nabízí bezplatnou samostatnou aplikaci VPN pro iPhone a Android, takže vaše mobilní zařízení mohou získat stejnou výhodu.,

rozhraní je jednoduché. Stačí kliknout na tlačítko VPN, a zobrazí se okno, kde si můžete vybrat z některého z pěti serverových míst služby: Kanada, Německo, Nizozemsko, Singapur, a Spojené státy. Výchozí volba jednoduše vybere nejrychlejší a nejvýkonnější server, který je pravděpodobně nejblíže k vám. My“re rád, že Čína zahrnuty v seznamu, ale pět míst je výrazně pod to, co vidíme v Editors“ Choice vítěz Private Internet Access, která nabízí tisíce serverů na stovkách míst po celém světě., NordVPN, další vítěz volby editoru, má specializované servery pro vysokorychlostní streamování videa, přístup k anonymizační síti Tor a dokonce i sdílení souborů P2P.

při zapnutí OperaVPN jsou prostřednictvím šifrovaného tunelu VPN odesílána pouze data vašeho prohlížeče. Jakákoli data odesílaná z počítače jinými aplikacemi jsou obvykle odesílána přes Internet. To znamená, že některá Vaše data jsou potenciálně vystavena, ale chrání nejdůležitější informace. To také znamená, že jiné aplikace, jako jsou videohry nebo streamování video služeb mimo váš prohlížeč, nebude zpomalen., Mnoho služeb VPN, jako je KeepSolid VPN Unlimited, poskytují pluginy prohlížeče, které fungují jako Opera VPN.

Když už mluvíme o zpomalení, používání VPN obvykle znamená, že Vaše internetové zkušenosti jsou degradovány. Nejprve jsme se podívali na scénář, kde byste se připojili k velmi vzdálenému serveru VPN. Použili jsme Ookla “ s Speedtest.net benchmark pro simulaci provozu mezi Fairbanks, Aljaška a Opera VPN server v Šanghaji. (Ookla je ve vlastnictví PCMag vydavatele Ziff Davis.)

v našich testech Ookla jsme zjistili, že Opera VPN zvýšila latenci o 288, 9 procenta, což je průměr VPN v tomto testu., Klesla rychlost stahování pouze 8,6 procenta, což je jeden z nejvýkonnějších Vpn my“jsem ještě testoval (i když PureVPN vlastně dělal rychlosti stahování 166.6 procent rychleji). Nakonec snížila rychlost nahrávání pouze o 6, 8 procenta, což je nejlepší skóre, které jsme v tomto testu dosud viděli.

Pokud použijete výchozí volbu, pravděpodobně budete připojeni k bližšímu a rychlejšímu serveru. Chcete-li to otestovat, použijeme Speedof.me test benchmarku.

naše Speedof.me testování ukázalo, že služba Opera VPN zvýšila latenci o 243 procent, což je zklamáním vysoké., Další služby VPN testované v rozmezí 13-20 procent. Opera VPN vykoupil sám v ke stažení test, kde je snížena rychlost stahování pouze o 1,2 procenta—nejlepší skóre my“jsem ještě neviděl v tomto testu. Má také minimální dopad na rychlost nahrávání, která zpomalila pouze o 1, 2 procenta.

měli bychom si uvědomit, že jsme viděli nějaké neobvyklé chování při používání Opera VPN, které ztěžují srovnání s ostatními službami. Za prvé, obvykle testujeme služby VPN pomocí aplikace Internet Explorer., Zástupci opery nám řekli, že VPN společnosti deaktivuje určité pluginy, jako jsou Flash a WebRTC—což je dobrá věc. Pod kapotou používá VPN šifrování AES – 256 a open-source OpenVPN, aby byla vaše data bezpečná.

integrovaná Opera VPN nemusí být nejschopnější nebo funkčně bohatou službou VPN. Za tímto účelem se budete chtít podívat na vítěze výběru editorů NordVPN, soukromý přístup k Internetu a KeepSolid VPN Unlimited. Ale Opera VPN je vynikající, snadno ovladatelný, a bezplatná služba., Je to vítaný přírůstek do opery, a doufáme, že ostatní prohlížeče budou následovat příklad společnosti zabezpečení dat svých uživatelů.

Turbo
dalším jedinečným nástrojem opery pro ty, kteří nemají rychlé širokopásmové připojení k Internetu, je režim Turbo. Využívá stejné ukládání do mezipaměti a kompresní stránky služby používané Opera je populární mobilní prohlížeč, Opera Mini. Použil jsem síťovou kartu Opera“s Developer Tools“, abych zjistil, kolik obsahu webových stránek bylo upraveno Turbo. Bez Turbo, PCMag.com načteno 2 MB dat, ale Zapnuto Turbo, které bylo oříznuto na 1, 6 MB., Všimněte si, že Turbo nepomůže se šifrovanými weby, jako jsou bankovní stránky, což je pravděpodobně nejlepší.

synchronizace
jako Firefox a Chrome, Opera může synchronizovat prohlížení, včetně záložek, nastavení, historie, otevřených karet a hesel. Chybí však jedna možnost synchronizace: rozšíření. Chcete-li povolit synchronizaci, můžete klepnout na ikonu kruhového uživatele vpravo nahoře a poté vytvořit a přihlásit se k účtu Opera. Ze stejného tlačítka uživatele můžete ručně spustit synchronizaci. Synchronizace je k dispozici na všech mobilních aplikací prohlížeče Opera, včetně Opera Mini., Podívejte se na další synchronizaci v budoucnu tohoto prohlížeče, ačkoli: Opera je webová stránka na synchronizaci říká, “ více sync funkce přichází do mobilu brzy. Zůstaňte naladěni!“

Kompatibilita
vzhledem k tomu, Opera je opravdu teď jen Chrome pod, to bude hrát dobře s téměř všechny stránky, které prohlížeč Google zvládne. Bohužel, některé weby stále uvádějí, že to není kompatibilní. Například dva bankovní weby, na které jsem navigoval, uvedly, že můj prohlížeč nemusí správně zobrazit web. Samozřejmě, že je to naprostý nesmysl., Jedna věc, Opera však chybí, je Chrome (a Edge) Vestavěná podpora obsahu Flash. Vím, že svět se má odklonit od Flash, ale řekněte to všem webům, které ho stále používají.

ze stejného důvodu Opera dělá téměř stejně jako Chrome na webových stránkách Niels Leenheer “ s HTML5Test (viz tabulka výkonu, níže). To testuje pro Google vlastní sadu nově vznikajících standardů a W3C HTML5 doporučené ty., Test by měl být proveden se zrnkem soli, v tom, že to není ve skutečnosti test, zda jsou funkce správně implementovány, jen to, že prohlížeč uznává volání funkce.

výkon
výkon je nejsnadněji a opakovatelněji měřen měřítky JavaScriptu. Ale výkon prohlížeče zahrnuje více než jen to, co se objeví na těchto syntetických referenčních JavaScript, i když, od načítání webových stránek má více součástí, kromě JavaScript., HTML a CSS analýza, síťová interakce, prioritizace načítání obsahu, prefetching, manipulace s pohyby myši, události DOM, malování okna s obsahem a strategie ukládání do mezipaměti hrají všechny role. Jak můžete vidět v tabulce představení, Opera se dobře osvobozuje od většiny testů. Už netestuji rychlost spouštění,protože všechny prohlížeče se spouštějí na moderních počítačích.

testoval jsem na Surface Pro 4 s Core i5-6300U PROCESOR a 8GB RAM, zúčtování všechny prohlížeče“mezipaměti, ukončit všechny ostatní aplikace, a odstranit všechny rozšíření., Pořád jsem tablet PC zapojen a běžel každý test pětkrát, vyhodil nejvyšší a nejnižší výsledky, a v průměru ostatní.

JavaScript benchmarky. SunSpider, dříve nejznámější JavaScript benchmark, byla nahrazena JetStream, který kombinuje rutiny bývalého SunSpider s ostatními z LLVM a Apache. Stejně jako oktanový benchmark Google, který také používám, JetStream je navržen tak, aby byl reálnější, takže běh trvá déle, jízda na kole přes 39 úkolů třikrát. Větší skóre je lepší.

nedávno jsem k testování přidal benchmark WebXPRT., To zahrnuje šest testů, které jeho výrobce, společnost Principled Technologies, tvrdí, že používá webovou aplikaci mirror real-world. Pomocí JavaScriptu a HMTL5 testuje následující sadu úkolů: vylepšení fotografií, uspořádání Alba, ceny akciových opcí, místní poznámky, prodejní grafy a prozkoumání sekvenování DNA. Firefox vezme korunu v tomto, zatímco Opera sleduje balíček.

grafická Hardwarová akcelerace. Společnost Microsoft zveřejnila na svém webu Test Drive řadu benchmarků, které ukazují, jak může použití grafického procesoru PC urychlit některé úkoly vykreslování webových stránek., Používám PenguinMark, protože to produkuje srovnatelné skóre, a testy širokou škálu možností, včetně HTML5, JavaScript, CSS3, Canvas, WOFF (Web Open Font Format) a další. To také zobrazuje roztomilé svázané tučňáky ve sněhu a hraje můj oblíbený Chipmunks vánoční píseň. Opera na to zapůsobí a přichází na druhém místě na Microsoft Edge.

Unity WebGL Benchmark. WebGL umožňuje grafiku na úrovni hry uvnitř webové stránky,takže kontroluji výkon tohoto s benchmarkem Unity WebGL., Unity WebGL je skvěle vypadající benchmark, který vede přes vizuálně náročné Mandelbrot sady, kryptografie, a herní fyzika scénáře, a to jak 2D a 3D. Jeden test je tak krásně jmenován, „Instantating a ničí hodně medvídků.“Edge a Firefox mají velký náskok před Chrome a Opera na tomto-není překvapující, protože měřítko používá asm.js, který má lepší podporu ve Firefoxu a Edge.

Použití paměti. Testoval jsem prohlížeče“ RAM footprint načtením 10 webů bohatých na média do všech prohlížečů současně a sčítáním záznamů paměti jejich procesů ve Správci úloh., Musel jsem se ujistit, že stránky skutečně načten, protože některé prohlížeče, jako se ušetří zdroje tím, že nenačítá pozadí karet, Chrome a Opera zejména ukázal spoustu prázdných karet, když jsem poprvé kliknul na ně. Opera na tomto místě opět umístila úctyhodné druhé místo. Firefox vyhrává, téměř na polovinu využití paměti Chrome, zatímco Edge stezky překvapivým okrajem v tomto testu.

vybití baterie. Vzhledem ke všem sporům o Chrome je odtok na baterie notebooků, běžel jsem PCMag baterie rundown test., V tomto jsem nabitá baterie je plně nabitá, odpojit a přehrávat skladby na SoundCloud v nekonečné smyčce, s připojeným audio výstup zapojen v PC nahrávání zvuku v Audacity. Prohlížeče byly načteny stejnými 10 mediálně těžkými webovými stránkami. Také jsem udržoval jas obrazovky na maximum, což pomáhá zohlednit krátké časové výsledky, které jsem viděl. Notebook, který jsem používal, byl Acer Aspire E1-470P,jehož baterie nebyla žádná velká třese.

Opera také způsobila hluk o jeho šetrném využití baterie., Pro srovnávací graf jsem to testoval ve výchozím nastavení, ale také jsem provedl test pomocí režimu spořiče baterie. V tomto režimu, Opera trvala 2 hodiny a 7 minut, ve srovnání s Firefox je 1 hodina a 55 minut. Chrome trval jen 1 hodinu a 18 minut, což připisuje kritiku jako bateriový prase. Bez povoleného režimu úspory baterie trvala Opera 1 hodinu a 36 minut a Edge trval 1 hodinu a 32 minut. Pro informaci, bez prohlížeče běží, baterie notebooku trvala 2 hodiny a 49 minut., Moje metodika sice není zcela dokonalý, protože nemám simulovat uživatelské interakce, ale většina z načtených míst použít auto-refresh načíst nový obsah, takže lze považovat za simulující aktivní navigaci.

Ochrana osobních údajů a zabezpečení
protože Opera sdílí základní kód prohlížeče Chrome, sdílí také základní bezpečnostní charakteristiky, jako je sandboxing, aby se zabránilo vstupu kódu webu do jiných částí vašeho systému. Jeho blokování reklam je však posilovačem soukromí a společnost získala software a službu SurfEasy VPN., Bohužel, v současné době je to služba extra-cost, ačkoli Opera uvádí, že to bude později vestavěný freebie.

prohlížeč má soukromý režim, ve kterém historie, mezipaměť a soubory cookie nejsou uloženy při ukončení, ale to nedosahuje ochrany sledování Firefoxu v soukromém režimu. Stejně jako ostatní prohlížeče, Opera také zahrnuje ochranu proti podvodům a malwaru určenou k blokování škodlivých webů.

je pro vás Opera?
Opera, individualistický prohlížeč, zůstává skvělou volbou., Kompatibilita není problém, protože používá Chrome je základní stránka rendering kód, který je kompatibilní s téměř všechno. Pokud potřebujete šetřit každý poslední kilobajt datové propustnosti, Opera Turbo mode je váš přítel, stejně jako jeho režim spořič baterie. Mnoho z nich také ocení vestavěný blokování reklam, funkci vyskakovacího okna videa, kartu start rychlé volby a zejména funkci VPN zvyšující soukromí a zabezpečení. Pro uspokojivější webový zážitek se však podívejte na výběr našich editorů ve webových prohlížečích Windows, Mozilla Firefox.,rol a Vymazat Cookies ve Vašem Prohlížeči

• Jak nastavte si Google jako Domovskou stránku
  • Jak Povolit Picture-in-Picture Video v Prohlížeči
  • Další Prohlížeč Recenze