Film Review: Gæt hvem Der Kommer til Middag

Moviestore/REX/

Problem: hvordan til at fortælle en interracial kærlighedshistorie i en kultur, ikke-sensationelle og afbalanceret måde. Løsning: gør det til et drama med komedie.

Problem: hvordan man fortæller en interracial kærlighedshistorie på en litterat, ikke-sensationel og afbalanceret måde. Løsning: gør det til et drama med komedie., “Gæt hvem der kommer til middag” er en fremragende Stanley Kramer-produktion, overlegen på næsten enhver tænkelig måde, der undersøger dens emne med opfattelse, dybde, indsigt, humor og følelse. Spencer Tracy, Sidney Poitier og Katharine Hepburn leder en perfekt rollebesætning. Et vartegn i sin smagfulde introduktion af følsomt materiale til skærmen, Columbia-udgivelsen kan se ud til torrid b.o. respons gennem en langbenet teaterfrigivelse.

Williamilliam Roses originale manuskript kræver anerkendelse som en af de sande “stjerner” i den overlegne produktion., Script er korrekt motiveret på alle tidspunkter; dialogen er punchy, behændig og fri for prædiken; dramatisk rytme er fantastisk. Casting og retning af Kramer er fantastisk. Film kan udtømme de fleste superlativer, når en analyse er afsluttet. Produktionsværdierne er stærke hele vejen igennem. George Glass var medproducent.

historien dækker 12 timer, fra ankomst til og afgang fra Frisco fra Poitier og nybegynder Katharine Houghton (Hepburns niece, i en screenhammo-skærmdebut)., Tracy og Miss Hepburn er hendes forældre, af langvarig liberal overtalelse, står over for en sand test af deres tro: godkender de deres datter, der gifter sig med en Neger.

Popular on Variety

Poitiers forældre, Beah Richards og Roy E. Glenn Sr., står også over for spørgsmålet, når de flyver op til middag (dermed titlen). Perifere tegn, som alle tilføjer en dimension til den veludviklede udstilling, inkluderer præst Cecil Kella .ay, en familie ven, Isabell Sanford, Tracy-Hepburn Negro maid, og Virginia Christine, en bi. – partner til Miss Hepburn.,

mellem elskere og to sæt forældre udforskes enhver mulig interaktion midt i komedievinkler, der spænder fra tegning-værelse raffinement til sight gag, fra bitter kynisme til fortællende ironi. Film skal ses for at blive troet.

bortset fra selve billedet er der flere plusvinkler. Dette er den niende teaming af Tracy og Miss Hepburn, og den sidste, uheldigvis; Tracy døde kort efter, at hovedfotograferingen var afsluttet. Ældre publikum, der husker deres succesrige tidligere pi., vil blive trukket til denne, mens yngre skarer vil blive tiltrukket af den interracial romantik.,

også for Poitier markerede film et stort skridt fremad, ikke kun i hans dokumenterede skuespil, men i åbningen af hans scriptkarakter. I mange tidligere film syntes han at komme fra ingen steder; han var et symbol. Men heri har han en familie, en professionel baggrund, kan lide, ikke lide, humor, Temperament. Med andre ord er han et helt menneske. Dette alene er en stor præstation inden for manuskriptforfatter, og for Poitier selv har hans allerede anerkendte evner nu udvidet castinghorisonter.,

at påpege fungerende højdepunkter ville være at gentage rollebesætningen; det er tilstrækkeligt at sige, at Kramer kastede med omhu og instrueret på samme sikre måde. Miss Houghton er en attraktiv, talentfuld pige, der er i gang. Miss Sanford, pigen, har ikke været i Pi.før, ifølge associeret producent Glass; godt, hun er også en stærk start.

tilbagevendende tema, interpoleret pænt af Frank DeVol, er den sene Billy Hills “kærlighedens herlighed” (“du skal Give lidt, tage lidt…”). JAC .ueline Fontaine synger på et tidspunkt., Over 30 år gammel får Shapiro-Bernstein copyright en fortjent ny lejekontrakt på livet. Resten af scoren er god.

Produktionskreditter vurderer et stort Nik — Robert CLAT .orthy ‘ s produktionsdesign og Jean Louis garderobeskabet i særdeleshed. Det, der ser ud til at være noget dårligt procesarbejde, kan tilskrives produktionens behov i forhold til Tracy ‘ s terminale sygdom. Robert C. Jones udførte den skarpe redigering til meget gode 108 minutter.

Story slutter på en optimistisk note, hvilket efterlader publikum ikke kun underholdt, men med mange nye tanker om, hvordan de ville stå over for lignende situationer., Næsten enhver velkendt racefordom opdrages og, hvis ikke revet, i det mindste belyst detaljeret for at udløse et bestemt mund til mund. Visse di .ie-områder graver muligvis ikke filmen, sight-unseen, men den er stor nok og vigtig nok til at kommandere skærmtid i disse regioner.1967: bedste skuespillerinde (Katharine Hepburn), Original Story & manuskript.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *