10 Favoritt Falle Turer I og Rundt Colorado Springs

0 Comments
Photo av Leslie James

Det er en ekstra skjønnhet når de gylne aspen lunder lys opp stien og i skråninger. Disse 10 stier tar deg inn i sesongens farger vis, eller i noen tilfeller, med utsikt over det. Noen er godt kjent favoritt falle turer, andre er mindre kjente. Men alle er i Colorado Springs, eller rundt Pikes Peak, så du kan tilbringe mer tid fotturer enn kjøring for din leaf-peeping glede.,

Columbine Sti

Hvor: Nord-Cheyenne Cañon
Rute: Ut og tilbake, 1,607 meter høydestigning

Avstand: 7.6 km rundtur fra lavere trailhead
Vanskelighetsgrad: Moderat

Skjære gjennom Cheyenne Cañon på Columbine Trail. Om du starter på laveste eller høyeste trailhead, flora langs creek har en tendens til å endre farger tidlig og spruten skogen bakken med lyse gule og oransje nyanser i løpet av høsten. Du kan velge å starte fra den nedre, mid (middels) eller øvre trailheads—eller sette opp din egen shuttle hvis du har en villig driver.,

Hvordan Komme seg Dit: gå Inn i Nord-Cheyenne Cañon Park på Starsmore Discovery Center, på Nord-Cheyenne Canyon Road. Du kan parkere på sørsiden av bygningen for lavere trailhead. Eller følg veien opp canyon til å starte på midten trailhead om en mil vest. Øvre trailhead ligger bare forbi Helen Hunt Faller.

Crags Sti

Hvor: Mellom Deler og Cripple Creek
Rute: Ut og tilbake, 820 meter høydestigning
Avstand: 4.,8 km rundtur
Vanskelighetsgrad: Moderat

Først nyte den skjærer av fall løvverk på Colorado Highway 67 etter Dividere. Deretter på sti, vil du se digre steinblokker, glødende enger og flekker av osp. Utsikten fra 10,801 foten summit leverer utmerket utsikt over omkringliggende topper og et panorama av fall løvverk.

Hvordan du skal Komme Dit: Fra US Highway 24 west, ta til venstre i Dividere på Colorado Highway 67. Hode sør for 4 km, sving deretter til venstre på Teller fylkesveg 62. Vil du se trailhead og stor parkeringsplass etter ca 3 km, like før Crags Campingplassen.,

Cheyenne Mountain, Dixon Sti

Hvor: Cheyenne Mountain State Park (nasjonalpark)
Rute: Ut og tilbake, ca 3,200 meter høydestigning
Avstand: 15-17 km tur / retur
Vanskelighetsgrad: Vanskelig

merk at dette er en stor en: lang, bratt og vanskelig. Men utbetalingen er åpne enger, staselige aspen lunder og ruvende utsikt over byen. I Cheyenne Mountain State Park, vil du kombinere Talon Trail, Dixon Sti og Fjell Loop og/eller Dragon ‘ s Ryggrad til å nå vender på Raneren er Hønsehus. Men ikke bekymre deg, alle løypene er godt merket.,

Hvordan du skal Komme Dit: Fra Colorado Riksvei 115 sør, ta til høyre på JL Ranch Høyder Road, rett overfor Fort Carson, og følge det i Cheyenne Mountain State Park. Dagspass er $7. Park på Limekiln mye. Hunder er tillatt på eget stier bare, som ikke omfatter stier opp Cheyenne Mountain.

Horsethief Park Trail

Hvor: i Nærheten Cripple Creek
Rute: Ut og tilbake, rundt 1000 meter høydestigning
Avstand: opp til 8 km rundtur
Vanskelighetsgrad: Moderat

Horsethief Park., Foto: Jeremy Jones.

Denne stien gir muligheter — eller flere faller turer. Vil du starte bratt, men raskt nivå ut for en gradvis stigning til åpne enger og spredt osp rundt Horsethief Park, under Sentinel Poeng. I skjæringspunktet 0.75 km, ta til venstre, kryss bekken og inn enger. (Det er verdt en avstikker rett i krysset for ytterligere 1 km rundtur til Horsethief Faller. Et annet alternativ fører til den vakre utsikten på Pancake Rocks.) I krysset 2.,5 km på, en venstre sving følger Ringen Toppen Stien til slutt opp til 10,500 føtter før nå Forest Service Road 383 mot Crags. Sving til høyre inn på Sti 704C vandrer langs bever dammer før du klatrer bratt mot Sentinel Poeng.

Hvordan du skal Komme Dit: Fra US Highway 24 west, og ta til venstre i Dividere på Colorado Highway 67. Stasjon ca 8 km til lukket Lite Ike Tunnel. Park inn mye på sør-siden av tunnelen på trailhead for Horsethief Park Trail #704.,

Mount Esther Sti

Hvor: Over Chipita Park
Rute: Ut og tilbake, på 1500 meter høydestigning
Avstand: 4.2 km rundtur
Vanskelighetsgrad: Vanskelig

En bratt og steinete sti langs Ute Passere ender på 9,505-fots toppen av Mount Esther. En rolig engen venter på toppen der høstfarger vil lyse i solen. Fortsette litt lenger for å Crystal Creek-Reservoaret for fiske og bred utsikt over Pikes Peak reflektert i den friske fjell vann.

Hvordan du skal Komme Dit: Fra USA, Highway 24 west, sving til venstre ved Cascade/Chipita Park lyskrysset mot Pikes Peak Motorveien. Følg Fontenen Avenue, men dreier du til høyre på Chipita Park Road på Pikes Peak Highway tegn. Etter 1,5 km, ta til venstre på Picabo Veien, når det slutter, sving til venstre på Fjellet Veien og se etter trailhead på høyre side. Parkering er minimal.,

Pikes Peak Greenway / Nye Santa Fe Regionale Sti

Hvor: – Colorado Springs til Palmer Lake
Rute: Den asfalterte og hardpakket grus korridoren går lengden av byen, fra El Pomar Sports Complex i sør, gjennom urbane industrielle seksjoner, parker, åpne områder og Air Force Academy med trailheads hele veien.
Distanse: 30 km ende-til-ende
Vanskelighetsgrad: Lett

Ta sykkelen eller snøre på seg joggeskoene dine for denne lange urban vei gjennom Springs., Vil du se vakre, fargerike cottonwoods og neverending utsikt over Pikes Peak og Front Range som du følger Monument Creek meste av veien. Spesielt naturskjønne strekninger inkluderer Monument Valley Park downtown—komplett med en lekeplass for barn—og nord-Woodmen Veien gjennom Air Force Academy.

Hvordan du skal Få Det: Denne urban trail system har mange tilgangspunkter, som strekker seg fra nord til sør, inkludert Amerika, den Vakre Park, Monument Valley Park, Gås Gossage Sports Complex, Woodmen Road, i hjertet av Palmer Lake., Her er et kart over mange av dem fra Byen av Colorado Springs.

Photo av Leslie James

Predikanter Hul

Hvor: Mueller State Park (nasjonalpark)
Rute: Loop, 460 meter høydestigning
Avstand: 2 km rundtur
Problemer: Lett

Mueller State Park er en utmerket gå-for å falle farge, med mange stier å utforske på baksiden av Pikes Peak. Dette gir en enkel løkke fra Visitor Center blant høye aspens og gresskledde enger., Den første kilometer er downhill inn i en lyssky dalen. Så på toppen av åsen på den andre mile, og du vil se fantastisk utsikt over fjellene. Ta oppmerksom på at når snøkrystallene hoper seg opp, denne løypa er flott for for trugeturer. (Les mer i «3 Flotte Løyper for Trugeturer.»)

Hvordan du skal Komme Dit: Fra US Highway 24 vest. Sving deretter til venstre i Dividere på stoplight til Colorado Highway 67. Gå 3.8 km til Mueller State Park inngang på høyre side.,

Ute Indian Trail

Hvor: Manitou Springs
Rute: Ut og tilbake, ca 1300 meter høydestigning
Distanse: 7 km rundtur
Vanskelighetsgrad: Moderat

En mindre smertefull trail enn Manitou Stigningen, men med tilsvarende flott utsikt og mer skygge. Stoppe og lese skiltene om historien av banen en gang brukt av indianere. Skrubb eik og bunndekkende gir strålende høst coloring mot andre halvdel av løypa, og utsikten over Manitou Springs vil presentere spredt osp trær under Pikes Peak.,

Hvordan du skal Komme Dit: Fra sentrum i Manitou Springs, ta Ruxton Avenue fra rundkjøringen mot Pikes Peak Cog Railway. I Manitou Fall trailhead, følg stien til høyre for trinn.

Syv Broer

Hvor: Nord-Cheyenne Cañon
Rute: Ut og tilbake, 1,450 meter høydestigning
Avstand: 5.6 km rundtur
Vanskelighetsgrad: Moderat

Ta i synet på den brede, lukket-til-biler Gold Camp Veien for nesten en kilometer før du gå inn i skogen for de Syv Broer., Bladverket langs bekken vil skrike falle farger med lyse gule, og dype røde, og bable av bekken vil du føle deg som du er dypt inne i fjellene. Du kan snu deg rundt etter den syvende bridge for en kortere tur, eller fortsette gjennom brattere slutten delen, og koble andre stier opp til Jones Park.

Hvordan Komme seg Dit: gå Inn i Nord-Cheyenne Cañon Park på Starsmore Discovery Center, på Nord-Cheyenne Canyon Road. Følg veien forbi Helen Hunt Falls til toppen av asfaltert vei og park i skitt mye i krysset med Gull Camp Veien.,

Kvinners Skog Trail 375

Hvor: Del
Rute: Loop, 300 meter høydestigning
Avstand: 5 km rundtur
Vanskelighetsgrad: Lett

vil Du ønsker å gå denne lett trafikkert sti hele dagen under ruvende, rikelig med osp lunder. Men pass på: Storfe streife gratis, så hold den pelskledde venner på bånd. Din lengsel etter fall farger som helt sikkert vil bli møtt på denne turen.

Hvordan du skal Komme Dit: Fra US Highway 24 west, ta til høyre i Deler. på stoplight på fylkesveg 5. I 0.7 km, dreier til venstre og inn på fylkesveg 51 (Cedar Mountain Road). Etter ca 2.,5 km, ta til høyre på fylkesveg 511. I ca 0,5 km, parkeringsplassen på venstre side er merket som trailhead. Pass på at du lukker storfe gate!