Twin Falls (Norsk)

0 Comments

Twin Falls tilsynelatende følte meg som en av dem lokalbefolkningen bare attraksjoner som var sjarmerende i sin egen rett.

Men det manglet berømmelse og makt i nærheten av Snoqualmie Falls.

Den viktigste slipp av Twin Falls

Når vi først gjorde denne turen tilbake på Memorial Day Weekend i Mai 2006, besøkte vi det rett etter å gjøre Snoqualmie Falls.,

Så vi måtte omstille våre forventninger til en mer dempet og naturesque miljø blottet for vannkraft infrastruktur og folkemengder.

Og når det var gjort, fant vi oss verdsette skjønnheten av en grasiøs 132ft foss med frodige omgivelser, som inkluderte noen gamle vekst grantrær.

På en oppfølging besøk i slutten av juli 2017, la jeg merke til at de tilsynelatende re-dirigert og utbedret sti på grunn av noen flom og skred, så det resulterte i en ganske annerledes opplevelse.,

Videre, jeg er utvidet tur for å sjekke ut noen flere fosser videre oppstrøms fra den du ser på bildet over.

Twin Falls Trail Beskrivelse – fottur fra trailhead til Twin Falls Overlook

Fotturer langs South Fork Snoqualmie River

Etter å finne trailhead i Twin Falls Trailhead (se instruksjonene nedenfor), Jeg vandret gjennom en frodig regnskog som umiddelbart følges langs South Fork Snoqualmie Elven.,

For det første halv mil eller så, turen vekslet mellom skjørt-elven og en kort stund veering innlandet.

i Løpet av de innlandet mellomspill, stien var omgitt av høye trær med mose vokser både på trestammer og grener samt lavtliggende bregner.

mose og bregner ble indikatorer på hvor mye fuktighet det området som vanligvis ville bli.,

Ser opp på noen av moss dekket av trær langs Twin Falls Trail i løpet av min juli 2017 tur

nærheten av stien til elva fikk meg til å innse hvor flom-utsatt område kan bli.

Det var også noen få tilgang til stedene for elva langs veien (noen som hadde store steinblokker og fjellformasjoner).

terrenget ville forbli flat før den nådde en høyde hvor jeg måtte gå en lang switchback.,

På toppen av denne bakken, det var en kort anspore til høyre fører til et par benker med et fjernt delvis utsikt av Twin Falls.

Dette var Twin Falls Overlook, hvor et par av resten benker gis en delvis utsikt over de viktigste slipp av fossen

Dette ble sagt å være 0.8 km punktet av løypa.

Twin Falls Trail Beskrivelse – fottur fra overse å Twin Falls

Neste, banen klemte en avsats før nedstigning noen skritt for deretter å klatre igjen.,

Dette ned-og-opp-profilen var tydeligvis nylig bygget sti som re-dirigert rundt et jordskred som skjedde her i 2014.

Dette var en del av grunnen til at jeg ikke gjenkjenner denne stien andre gang rundt når jeg kom tilbake i juli 2017.,

Et tegn om en gammel vekst treet som jeg så i Mai 2006, men jeg hadde ikke merke i juli 2017

jeg fortalte om den første gangen jeg gjorde denne turen at det var et tegn før en gammel vekst grantreet, men tydeligvis er jeg klart å gå glipp av den på den andre gang jeg gjorde denne stien.

Anyways, stien ville fortsette å klatre (med svake lyder av i-90 trafikk komme høyere jo høyere jeg gikk) før det kommer en sti kryss.,

Gå til høyre i dette krysset, noe som innebar en serie av 104 trinn, førte rett ned til beste utsiktspunkt av de viktigste dråpe i Twin Falls.

Dette var utkikk som gav den bildet du ser øverst på denne siden.

Synkende disse trinnene mot overse rett over de viktigste slipp av Twin Falls

Etter å ha min fyll av de som faller fra her, så jeg måtte klatre tilbake opp trinnene for å gå tilbake til hovedsiden stien.,

På dette punktet, jeg hadde et valg om å gå tilbake til trailhead (noe som gjør turen 2.6 mil tur / retur), eller å fortsette på.

Twin Falls Trail Beskrivelse – fottur utover Twin Falls

jeg valgte å fortsette videre for å se hva andre fossefall kan bli funnet i umiddelbar nærhet.

Vel, det viste seg at stien etter hvert flatet ut da ned noen flere skritt mot et solid gangbru over South Fork Snoqualmie Elven.,

Et par av øvre fossefall oppstrøms av de viktigste slipp av Twin Falls gjør meg lurer på om disse fossene var hvordan navnet kom om

Fra denne broen, Jeg kunne se et par mindre fosser videre oppstrøms samt randen av den største Twin Falls som jeg så nedstrøms.,

Mens par av fossene oppstrøms fra denne broen kan bli referert til som «den Øvre Twin Falls» og hele ensemblet kan bli referert til som den Twin Falls, var det ikke klart for meg hva som gjorde disse fossefall «tvillingene».

Uansett, etter å klatre et par skritt, nådde jeg en annen inngjerdet utkikk med en mer direkte ser på øvre slipp av «Øvre Twin Falls».

Dessverre var jeg og ser rett inn i solen på morgenen turen min (dvs. det som er dårlig for bilder på den tiden).,

Nærmer seg et inngjerdet utkikk i øvre fall i Øvre Twin Falls, som var og ser rett mot morgensolen i løpet av min juli 2017 tur

stien ville fortsette opp mer switchbacks som det på vei mot Garden Valley Trailhead.

Som sagt, dette utkikk var min behandlingstid punkt, noe som gjorde denne turen på omtrent 3 km rundtur.

Når jeg kom tilbake til trailhead, jeg var ganske overrasket over hvor opptatt trailhead ble.,

Dette var rundt 8:20am på en søndag morgen etter å ha fått en 6:25am start.

Synkende tilbake mot broen over de to Creek som jeg var på vei tilbake til trailhead

Så til tross for sin relative mangel på notoritet i forhold til Snoqualmie Falls-Twin Falls var fortsatt ganske populær attraksjon.

Myndigheter

Twin Falls ligger i Olallie State Park i nærheten av North Bend i King County, Washington. Det blir administrert av Washington State Parks., For informasjon eller spørsmål om dette området samt nåværende forhold, besøk deres hjemmeside.,=»abc520c04e»>

We’ll pick up the driving directions to Twin Falls from Seattle since that would be the most familiar starting point for visitors.,

Så fra sentrum, vi kort vei sørover på i-5 før kursen østover på i-90.

Vi skulle bo på i-90 øst for litt over 25 km (krysset over den flytende bro krysser Lake Washington og går forbi de Snoqualmie Falls Parkway avslutt underveis).

Dette var slutten av veien, og starten av Twin Falls Trail tidlig på morgenen

Vi vil deretter ta avkjrsel 34 for 468th Ave SE, hvor vi snudde seg rett til å gå sørover på 468th Ave SE.,

Så, etter ca 0.6 km, svingte vi til venstre for å gå til SE 159th St (det var også en brun logg styre meg for å ta til venstre der).

I en annen 0.6 km, veien avsluttet i Twin Falls Trailhead.

Samlet, i henhold til GoogleMaps, denne 36-mile drive ville ta ca 45 minutter.

Til min overraskelse, Twin Falls Trailhead var nå ganske travelt når jeg er ferdig med turen

Det tok meg ca 25 minutter å lage denne stasjonen i lys trafikk fra Issaquah.,

jeg hadde til å betale og vise den Discover Pass på $10 per kjøretøy som min Tverrfaglig Pass ble ikke akseptert her.

til Slutt for noen geografiske sammenheng, Seattle var 173 km (over 2,5 timers kjøring) nord for Portland, Oregon, 143 miles (ca 2,5 timers kjøring ikke telle grenseovergangen forsinkelser) sør av Vancouver, British Columbia, Canada, og 1,137 km (17 timers kjøring) nord for Los Angeles, California.

Finne Et Sted Å Bo

Booking.com

Booking.com Anmeldelse: Det Er Legit Eller Svindel?,

Video som viser utsikten fra et par flekker på Twin Falls Utkikk

å Sjekke ut den Øvre Twin Falls fra broen, så vel som leter nedstrøms mot randen av den største Twin Falls

360-graders sveip fra Twin Falls Overlook

i Slekt Topp 10 Lister

Ingen Innlegg Funnet

turplanlegging Ressurser

Nærliggende Overnattingssteder

Booking.com

Bestilling.,com Anmeldelse: Det Er Legit Eller Svindel?,ll i området, og dermed relegating Twin Falls til relativt ukjent kjent mer til lokalbefolkningen og foss elskere

Twin Falls var trolig om en time eller mindre kjøring øst for Seattle, noe som i seg selv var en vakker by, spesielt på en klar dag som i dag når vi så Mt Rainier fra Kerry Park (Park)
En av Seattles mest ikoniske landemerker er Space Needle, som er avbildet her fra bunnen.,’s verdt overpaying for å gå opp
Julie ‘ s søskenbarn som bor i Issaquah viste oss dette fine stedet av den østlige bredden av Lake Washington på et sted i nærheten Kirkland

Merket med: olallie, issaquah, konge, seattle bellevue, snoqualmie pass, washington, foss, cascades

Besøkende Anmeldelser av dette Foss:

Ingen brukere har sendt en write-up/gjennomgang av denne fossen

Har du vært til en foss?, Send en write-up/review og dele dine opplevelser og inntrykk

Gjennomgå En Foss

Nærmeste Fossefall

De Waterfaller Nyhetsbrev

Den Waterfaller Nyhetsbrev er der vi forvalter vell av informasjon om den Verden av Vannfall nettstedet og leverer den til deg i biter størrelse biter i innboksen med e-post. Du vil også få eksklusive innhold, for eksempel…,

• Foss onsdager
  • Tips
  • Bruker-sendt Foss-nedskrivning av Måneden
  • og de siste nyhetene og oppdateringene både innenfor nettsiden, så vel som rundt den fantastiske verden av vannfall

Abonner På Waterfaller Nyhetsbrev og gi meg Foss onsdager!