Opera Review (Română)

Opera are o istorie lungă de a crea inovatoare în browserele Web. De fapt, mai multe lucruri pe care le luăm de la sine în experiența noastră Web își au originea în browserul construit în Norvegia, inclusiv o interfață cu file, blocante pop-up și căutare integrată. După ce s-a încărcat și ulterior s-a dezbrăcat de caracteristici unice, Opera a revenit la inovație și diferențiere, cu blocarea anunțurilor încorporate, video pop-out, un economizor de baterie, o schemă de compresie turbo și acum chiar și o rețea privată virtuală încorporată (sau VPN) care este la fel de rapidă ca multe servicii premium., Compania din spatele Opera a fost de acord recent să fie achiziționată de un consorțiu chinez care sperăm să continue tradiția companiei de inovare, caracteristici puternice de confidențialitate și independență continuă.instalarea Opera este la fel de rapidă ca cea a celorlalte browsere curente: descărcați un program de instalare foarte mic, care apoi instalează și descarcă browserul complet în cel mai scurt timp. Opțiunile de instalare vă permit să alegeți dintr-un impresionant 50-plus limbi. La prima rulare, un dialog vă întreabă dacă doriți ca Opera să fie browserul dvs. web implicit., Dar browser-ul implicit pentru a trimite date de utilizare și accident la serverele Opera”s, pe care aș prefera să fie opt-in. Opera rulează pe Windows XP prin Windows 10, Mac OS X 10.7 Lion sau o versiune ulterioară și cinci distribuții Linux populare. Este ultimul browser major care acceptă în continuare XP cu actualizări de securitate. „E o aplicație pe 32 de biți—nici o versiune pe 64 de biți și o instalare proaspătă luat 136MB pe hard-disk, comparativ cu 406MB pentru Google Chrome și 92MB pentru Mozilla Firefox.,interfața Opera este plăcută pentru ochi, cu file pătrate care au colțuri ușor rotunjite, un fel de mijloc între filele perfect pătrate ale Internet Explorer și Microsoft Edge și cele foarte rotunde ale Firefox. Filele de fundal se retrag, făcându-l foarte clar pe care îl vizualizați. Funcția de previzualizare a filei browserului este accesibilă dintr-un chevron îndreptat în jos în partea dreaptă a barei de titlu. Faceți clic pe acest lucru și veți vedea un drop-down care prezintă toate filele dvs., iar plasarea cursorului peste oricare dintre ele afișează o previzualizare a site-ului în mijlocul ferestrei browserului., Prefer în continuare previzualizările vechi ale filelor Opera care au apărut ca miniaturi atunci când ați plasat cursorul mouse-ului peste filele reale din partea de sus a ferestrei programului, ca lucru al lui Edge.,

Mozilla Firefox

Google Chrome

Microsoft Edge

Maxthon Cloud Browser

One real differentiator of the Opera interface now is its Speed Dial home page of site tiles., Un altul este butonul de meniu care se află în marginea din stânga sus a browserului, în loc să fie un meniu standard de hamburger cu 3 linii din dreapta, precum cele din versiunile curente ale tuturor celorlalte browsere majore. De asemenea, în Opera browserul nu se închide când închideți ultima filă. Firefox oferă o opțiune pentru acest lucru, dar ca și restul, când închideți ultima filă, browserul Firefox este închis în mod implicit.două caracteristici de interfață care lipsesc în Opera, dar prezente în Firefox și Edge, sunt un mod de citire și un buton de partajare socială., Pentru paginile web de astăzi aglomerate cu reclame și alte jumbles de conținut, cum ar fi videoclipuri Auto-play și reclame pop-over pe pagină, consider că un mod de citire este esențial. Același lucru se poate spune și pentru partajarea ușoară a rețelelor sociale—una dintre activitățile principale de pe Web-ul de astăzi.

Opera se ocupă de marcaje diferit de concurență, de asemenea. Deși apelarea rapidă este un fel de caracteristică de marcaj, caracteristica de marcaj reală arată o grilă de miniaturi pentru toate site-urile dvs. marcate., Puteți merge în oraș creând cât mai multe foldere și subfoldere după cum doriți și, desigur, browserul Importă marcaje din celelalte browsere majore.

Video Pop afară. Opera „s newish video pop-out instrument vă permite să redați video într—o fereastră separată desktop-perfect pentru vizionarea PCMag”s zilnic Random Access video show. în timp ce continuați să lucrați pe computer. Când un videoclip este redat pe o pagină, veți vedea o săgeată mică în două cutii; atingeți acest lucru, iar videoclipul se va detașa și se va reda într-o fereastră redimensionabilă de pe desktop. Videoclipul de pe pagină este redat în continuare, în cazul în care doriți să îl vedeți pe pagină., Din păcate, pop-out nu a funcționat pentru streaming video live pe Facebook.

apelare rapidă. Poate cea mai distinctivă parte a interfeței Opera, apelarea rapidă este cel puțin la fel de convenabilă și personalizabilă ca ecranul de pornire al unui smartphone: puteți adăuga plăci, le puteți combina în grupuri și le puteți trage acolo unde doriți. Un lucru pe care nu—l puteți face, din păcate, este să schimbați furnizorul casetei de căutare a paginii, Google-heck, chiar și Chrome vă permite să Bing-ify noua pagină a filei browserului!,

nu numai că plăcile de apelare rapidă pot servi drept link-uri mari, prietenoase la atingere către site-uri, dar puteți instala și aplicații de apelare rapidă din galeria de extensii Opera. Lucruri precum vremea, e—mailul și știrile—lucrurile care au sens pentru plăcile Live ale meniului Start Windows-sunt disponibile pentru pagina de pornire a acestui browser. Un lucru pe care mi—aș dori să fie posibil cu apelarea rapidă este ceva ce majoritatea browserelor din aceste zile au generat automat plăci pentru cele mai vizitate site-uri. O nouă capacitate de apelare rapidă este un flux de știri cu povești actuale, cum ar fi ofertele Edge., Puteți verifica subiectele de interes pentru unele personalizări.extensiile Opera nu necesită o repornire a browserului, ceea ce îmi place. În plus, spre deosebire de Google Chrome, Opera vă permite să sortați Galeria de extensii după popularitate și include o Confidențialitate & Categorie de securitate., Numărul de extensii din care puteți alege este limitat în comparație cu cataloagele extinse ale Chrome și Firefox, dar cele mai mari pe care majoritatea oamenilor le—ar dori—LastPass, Ghostery, AdBlock și altele asemenea-există, împreună cu oferta VPN proprie a Opera, SurfEasy, despre care Opera susține că va fi o parte gratuită, inclusă a browserului în versiunile viitoare.la fel ca Firefox și Chrome, Opera vă permite să îmbrăcați interfața browserului cu teme, dar acestea sunt departe de temele Opera de altădată. Iterațiile curente afectează numai fundalul pentru pagina dvs. de apelare rapidă., Versiunile anterioare de teme Opera vă permit să tweak totul, inclusiv obiecte de interfață, cum ar fi butoane și text. Chiar și Firefox și Chrome vă permit să schimbați imaginile din spatele frontierelor programului.gesturile Mouse-ului. O capacitate unică pe care Opera o păstrează din perioada de glorie este gestul mouse-ului. Cu acestea, puteți manevra în jurul și printre paginile web cu combinații de clicuri stânga și dreapta și glisări, economisindu-vă de la a fi nevoie să mutați indicatorul până la o săgeată. De exemplu, puteți deschide o nouă filă pur și simplu ținând butonul dreapta al mouse-ului în jos și glisând în jos., De asemenea, puteți merge înapoi și înainte în navigare prin glisarea la stânga și la dreapta. Gesturile funcționează foarte repede și pot accelera cu ușurință navigarea dacă devin obiceiuri.

Built-In de Blocare a Anunțurilor
„nu este activată în mod implicit—trebuie să te duci și porniți-l în Setările—dar Opera pretențiile sale built-in ad blocker nu numai de-clutter pagini web, dar accelerează navigarea și de a reduce de urmărire terță parte online perambulations. Ca și în majoritatea acestor instrumente, puteți seta site-uri de excepție pentru care nu doriți ca anunțurile să fie blocate (sper PCMag.com va fi unul dintre dvs.) și încărcați o listă de blocuri personalizate., Când am încercat blocantul, totuși, am văzut încă o mulțime de anunțuri afișate: se dovedește că Opera deblochează automat mai multe surse majore de anunțuri și nu vă permite să le blocați. Cu toate acestea, făcând clic pe pictograma scutului ad blocker din bara de adrese a indicat că 74 de anunțuri au fost blocate. Spre deosebire de extensia populară AdBlock, Opera nu vă permite să selectați anunțurile pe care doriți să le blocați pe o pagină.

În ceea ce privește încărcarea mai rapidă a paginii, nu am observat-o cu adevărat, deși eram pe un PC rapid și o conexiune., Aceeași pictogramă de scut utilizată de blocantul de anunțuri încorporat include o opțiune de testare a vitezei. Când am folosit acest lucru pe PCMag.com, la primul meu test am văzut doar o îmbunătățire de 3%, de la 4.21 secunde la 4.08 secunde, dar mai târziu am văzut până la 41% accelerare, iar pe CNN am văzut o îmbunătățire de 51%, deși rezultatele la mai multe teste au fost foarte inconsistente.dacă navigați pe Web într-o rețea Wi-Fi publică, atacatorii vă pot fura datele sau vă pot direcționa către site-uri web false, iar agenții de publicitate și agențiile guvernamentale vă pot urmări., Acestea sunt doar câteva dintre preocupările de securitate de care vă poate proteja un VPN, dar un VPN vă poate falsifica locația, deblocând conținut blocat geografic de la Netflix sau MLB.TV.cea mai recentă versiune de Opera are capacitatea VPN construit chiar în—singurul browser care poate face această afirmație.spre deosebire de orice alt VPN pe care l-am revizuit la PCMag, VPN-ul Opera nu necesită nicio configurare. Este deja în browserul dvs., trebuie doar să îl activați în Setări. După ce este activat, starea VPN apare doar în stânga barei de adrese., Este foarte simplu, dar ne-ar plăcea dacă Opera vă va solicita să activați VPN-ul după ce instalați browserul.

în timp ce serviciile VPN gratuite sunt disponibile, majoritatea costă între 5 și 10 dolari pe lună. Opera ” S VPN, cu toate acestea, este în întregime gratuit, pentru totdeauna. E o afacere fantastică. Puteți instala Opera pe cât mai multe dispozitive doriți și puteți profita de VPN pe fiecare. Majoritatea serviciilor VPN vă limitează la cinci conexiuni simultane. Opera oferă, de asemenea, o aplicație VPN gratuită, independentă pentru iPhone și Android, astfel încât dispozitivele dvs. mobile să poată primi același beneficiu.,

interfața este simplă. Trebuie doar să faceți clic pe butonul VPN și apare o fereastră în care puteți selecta din oricare dintre cele cinci locații de server ale serviciului: Canada, Germania, Olanda, Singapore și Statele Unite. Opțiunea implicită alege pur și simplu cel mai rapid și mai performant server, care este probabil cel mai apropiat de dvs. Ne bucurăm să vedem China inclusă în listă, dar cinci locații sunt cu mult sub ceea ce vedem în editorii” Choice winner Private Internet Access, care oferă mii de servere în sute de locații din întreaga lume., NordVPN, un alt câștigător al alegerii editorului, are servere specializate pentru streaming video de mare viteză, acces la rețeaua de anonimizare Tor și chiar partajare de fișiere P2P.când porniți OperaVPN, numai datele browserului dvs. sunt trimise prin tunelul criptat al VPN-ului. Orice date trimise de pe computer de către alte aplicații sunt trimise în mod normal pe Internet. Acest lucru înseamnă că unele dintre datele dvs. sunt potențial expuse, dar protejează cele mai importante informații. De asemenea, înseamnă că alte aplicații, cum ar fi jocuri video sau servicii video streaming în afara browserului dvs., nu vor fi încetinite., Multe servicii VPN, cum ar fi KeepSolid VPN Unlimited, oferă pluginuri de browser care funcționează ca VPN-ul Opera.

vorbind despre încetinire, utilizarea unui VPN înseamnă de obicei că experiența dvs. pe Internet este degradată. Ne-am uitat mai întâi la un scenariu în care v-ați conecta la un server VPN foarte îndepărtat. Am folosit Ookla ” s Speedtest.net benchmark pentru a simula traficul între Fairbanks, Alaska și serverul Opera VPN din Shanghai. (Ookla este deținută de editorul PCMag Ziff Davis.în testele noastre Ookla, am constatat că Opera VPN a crescut latența cu 288, 9 la sută, ceea ce este mediu pentru VPN-urile din acest test., A scăzut vitezele de descărcare cu doar 8,6%, făcându-l unul dintre cele mai performante VPN-uri pe care le-am testat până acum (deși PureVPN a făcut de fapt viteze de descărcare cu 166,6% mai rapide). În cele din urmă, a scăzut doar vitezele de încărcare cu doar 6, 8 la sută, ceea ce este cel mai bun scor pe care l-am văzut încă în acest test.

Dacă utilizați opțiunea implicită, este posibil să fiți conectat la un server mai apropiat și mai rapid. Pentru a testa acest lucru, folosim Speedof.me test de referință.

nostru Speedof.me testarea a arătat că serviciul Opera VPN a crescut latența cu 243 la sută, ceea ce este dezamăgitor de mare., Alte servicii VPN testate în intervalul de 13-20%. Opera VPN s—a răscumpărat în testul de descărcare, unde a redus vitezele de descărcare cu doar 1, 2 la sută-cel mai bun scor pe care l-am văzut încă în acest test. De asemenea, are un impact minim asupra vitezelor de încărcare, pe care le-a încetinit cu doar 1, 2 la sută.ar trebui să rețineți că am văzut un comportament neobișnuit atunci când utilizați Opera VPN care face greu de comparat cu celelalte servicii. În primul rând, testăm de obicei serviciile VPN folosind Internet Explorer., Pentru altul, reprezentanții Opera ne—au spus că VPN-ul companiei dezactivează anumite pluginuri precum Flash și WebRTC-ceea ce este un lucru bun. Sub capotă, VPN folosește criptarea AES-256 și open-source OpenVPN pentru a vă asigura că datele dvs. sunt sigure.este posibil ca VPN-ul Opera integrat să nu fie cel mai capabil serviciu VPN sau bogat în funcții. Pentru asta, veți dori să vă uitați la Câștigătorii alegerii editorilor NordVPN, Private Internet Access și KeepSolid VPN Unlimited. Dar VPN-ul Opera este un serviciu excelent, ușor de utilizat și gratuit., Este un plus binevenit la Opera și sperăm că alte browsere vor urma exemplul companiei de securizare a datelor utilizatorilor.un alt instrument unic Opera, pentru cei care nu au conexiuni rapide la internet în bandă largă, este modul Turbo. Acesta profită de același serviciu de stocare în cache și de compresie a paginilor utilizat de popularul browser mobil Opera, Opera Mini. Am folosit fila de rețea Opera „s Developer Tools” pentru a vedea cât de mult a fost tăiat conținutul site-ului de Turbo. Fără Turbo, PCMag.com încărcat 2MB de date, dar cu Turbo pornit, care a fost tăiat la 1.6 MB., Rețineți că Turbo nu ajută la site-urile criptate, cum ar fi site-urile bancare, ceea ce este probabil cel mai bun.la fel ca Firefox și Chrome, Opera poate sincroniza navigarea, inclusiv marcaje, Setări, istoric, file deschise și parole. O opțiune de sincronizare lipsește, totuși: extensii. Pentru a activa sincronizarea, puteți atinge pictograma utilizator circulară din dreapta sus, apoi creați și conectați-vă la un cont Opera. Din același buton de utilizator, puteți iniția manual o sincronizare. Sincronizarea este disponibilă pe toate aplicațiile browserului mobil Opera, inclusiv Opera Mini., Căutați mai multe sincronizări în viitorul acestui browser, totuși: pagina web Opera despre sincronizare spune: „mai multe funcționalități de sincronizare vor veni în curând pe mobil. Rămâneți aproape!”

compatibilitate
deoarece Opera este într-adevăr acum doar Chrome dedesubt, se va juca bine cu aproape orice site pe care browserul Google îl poate gestiona. Din păcate, unele site-uri încă raportează că nu este compatibil. De exemplu, două site-uri bancare pe care am navigat au raportat că browserul meu ar putea să nu afișeze corect site-ul. Desigur, asta e un nonsens total., Un lucru pe care Opera îl lipsește, totuși, este suportul încorporat Chrome „s (și Edge” S) pentru conținutul Flash. Știu că lumea ar trebui să se îndepărteze de Flash, dar spune asta tuturor site-urilor care încă o folosesc.din același motiv, Opera face aproape la fel de bine ca Chrome pe site-ul HTML5Test al Niels Leenheer (vezi tabelul de performanță, de mai jos). Acest teste pentru Google ” s set propriu de standarde emergente și W3C HTML5 recomandat cele., Testul trebuie luat cu un bob de sare, în sensul că nu testează de fapt dacă funcțiile sunt implementate corect, doar că browserul recunoaște apelurile funcționale.performanța este măsurată cel mai ușor și repetabil prin repere JavaScript. Dar performanța browserului implică mai mult decât ceea ce apare pe aceste repere JavaScript sintetice, totuși, deoarece încărcarea paginilor web are mai multe componente în afară de JavaScript., Analiza HTML și CSS, interacțiunea în rețea, prioritizarea încărcării conținutului, prefetching-ul, manipularea mișcărilor mouse-ului, evenimentele DOM, vopsirea ferestrei cu conținut și strategiile de cache joacă toate rolurile. După cum puteți vedea în tabelul de performanță, Opera se achită bine pe majoritatea testelor. Nu mai testez viteza de pornire, deoarece toate browserele pornesc rapid pe PC-urile moderne.

am testat pe un Surface Pro 4 cu un Core i5-6300U CPU și memorie de 8GB RAM, de compensare toate browser”s cache, renunti la toate celelalte aplicații, și de a scoate toate extensiile., Am ținut tableta PC conectată și am rulat fiecare test de cinci ori, am aruncat cele mai mari și cele mai mici Rezultate și am mediat restul.

valori de referință JavaScript. SunSpider, anterior cel mai cunoscut punct de referință JavaScript, a fost înlocuit de JetStream, care combină rutinele fostului SunSpider cu alții de la LLVM și Apache. La fel ca Google octane benchmark, pe care îl folosesc și eu, JetStream este proiectat să fie mai real, așa că durează mai mult pentru a alerga, cu bicicleta prin 39 de sarcini de trei ori. Un scor mai mare este mai bun.

am adăugat recent benchmark-ul WebXPRT la testarea mea., Aceasta include șase teste pe care producătorul său, Principled Technologies, le revendică utilizarea aplicațiilor web din lumea reală. Folosind JavaScript și HMTL5, testează următorul set de sarcini: Îmbunătățirea fotografiilor, organizarea albumului, prețurile opțiunilor de stoc, notele locale, graficele de vânzări și explorarea secvențierii ADN. Firefox ia coroana în aceasta, în timp ce Opera trasează pachetul.

accelerare hardware grafică. Microsoft a publicat pe site-ul său de testare o serie de repere pentru a demonstra modul în care utilizarea procesorului grafic al unui PC poate accelera unele sarcini de redare a paginilor web., Eu folosesc PenguinMark, deoarece produce un scor comparabil, și testează o mare varietate de capabilități, inclusiv HTML5, JavaScript, CSS3, Canvas, WOFF (Web Open Font Format), și mai mult. De asemenea, afișează pinguini drăguți în zăpadă și joacă cântecul meu preferat de Crăciun. Opera impresionează pe aceasta, venind pe locul doi la Microsoft Edge.Unity WebGL Benchmark. WebGL permite grafică la nivel de joc în interiorul unei pagini web, așa că verific performanța acestui lucru cu Benchmark-ul Unity WebGL., Unitatea WebGL este un aspect deosebit de referință care trece prin vizual cerând seturi de Mandelbrot, criptografie, și jocuri de noroc fizica scenarii, atât 2D și 3D. Un test este adorabil pe nume, „Instantating și a distruge o mulțime de ursuleți de Pluș.”Edge și Firefox au un avantaj mare față de Chrome și Opera pe acesta—nu este surprinzător, deoarece benchmark-ul folosește asm.js, care are un suport mai bun în Firefox și Edge.

utilizarea memoriei. Am testat browsere „amprenta RAM de încărcare 10 site-uri media bogate în toate browserele în același timp și adăuga până procesele lor” intrări de memorie în Task Manager., A trebuit să mă asigur că site-urile se încarcă efectiv, deoarece unele browsere vă plac să vă economisiți resurse prin faptul că nu încărcați filele de fundal, Chrome și Opera în special au arătat o mulțime de file goale când am făcut clic pentru prima dată pe ele. Opera pune din nou un al doilea loc respectabil pe acesta. Firefox câștigă, aproape înjumătățind utilizarea memoriei Chrome, în timp ce Edge trasează cu o marjă surprinzătoare în acest test.

scurgere baterie. Având în vedere toate controversele legate de Chrome fiind o scurgere a bateriilor laptopului, am rulat testul de rulare a bateriei PCMag., În acest sens, am încărcat bateria complet, am deconectat și am redat o melodie pe SoundCloud într-o buclă nesfârșită, conectând ieșirea audio la un PC conectat care înregistrează sunetul în Audacity. Browserele au fost încărcate cu aceleași 10 site-uri web cu greutate media. De asemenea, am păstrat luminozitatea ecranului la maxim, ceea ce ajută la contabilizarea rezultatelor scurte pe care le-am văzut. Laptopul pe care l-am folosit a fost un Acer Aspire E1-470P, a cărui baterie nu a fost foarte bună pentru a începe.Opera, de asemenea, a făcut zgomot cu privire la utilizarea bateriei sale., Pentru graficul de comparație, l-am testat la setările implicite, dar am efectuat și un test folosind modul de economisire a bateriei. În acest mod, Opera a durat 2 ore și 7 minute, comparativ cu Firefox 1 oră și 55 de minute. Chrome a durat doar 1 oră și 18 minute, dând crezare criticilor sale ca un porc de baterie. Fără modul de economisire a bateriei activat, Opera a durat 1 oră și 36 de minute, iar Edge a durat 1 oră și 32 de minute. Pentru referință, fără a rula browserul, bateria laptopului a durat 2 ore și 49 de minute., Metodologia mea nu este destul de perfectă, deoarece nu Simulez interacțiunile utilizatorilor, dar majoritatea site-urilor încărcate folosesc Auto-refresh pentru a încărca conținut nou, astfel încât să poată fi gândit ca simulând navigarea activă.deoarece Opera Partajează codul de bază al Chrome,aceasta Partajează, de asemenea, caracteristici de securitate de bază, cum ar fi sandboxing, pentru a împiedica introducerea codului site-ului web în alte părți ale sistemului. Blocarea anunțurilor este totuși un impuls pentru confidențialitate, iar compania a achiziționat software-ul și serviciul SurfEasy VPN., Din păcate, în prezent este un serviciu extra-cost, deși Opera afirmă că va fi mai târziu un freebie încorporat.

browserul are un mod privat, în care Istoricul, memoria cache și cookie-urile nu sunt salvate la ieșire, dar acest lucru nu corespunde protecției de urmărire a Firefox în modul privat. Ca și alte browsere, Opera include, de asemenea, protecții împotriva fraudei și malware destinate să blocheze site-urile rău intenționate.

este Opera pentru tine?
Opera, browser-ul individualistului, rămâne o alegere excelentă., Compatibilitatea nu este o problemă, deoarece folosește Codul De redare a paginii Chrome, care este compatibil cu aproape totul. Dacă trebuie să economisiți fiecare kilobyte de transfer de date, modul turbo al Opera este prietenul dvs., la fel ca și modul de economisire a bateriei. Mulți vor aprecia, de asemenea, funcția de blocare a anunțurilor încorporată, funcția pop-up video, fila de pornire rapidă și, în special, funcția VPN de îmbunătățire a confidențialității și securității. Dar pentru o experiență Web mai satisfăcătoare, consultați Alegerea editorilor noștri în browserele Web Windows, Mozilla Firefox.,mai multe recenzii ale browserului

• mai multe din Opera
  • lecturi suplimentare

• Windows 10 Update va elimina versiunea veche a browserului Edge pe 13 aprilie