Eminem-liknande Toy Soldiers (Song Review, Meaning & Lyrics Analysis)

alla som vet något om Marshall Mathers vet att han är ett geni lyricist. Han kunde mycket väl anses vara den bästa hip hop / rap lyriker genom tiderna. Vissa skulle vara oense med detta och några av er kan redan säljas. För dem som inte är, presenterar jag dig ”som leksakssoldater”, ett spår som ger mig frossa till detta datum även efter ett decennium sedan dess release.,

”Like Toy Soldiers” uppträdde först på Eminems femte studioalbum. Albumet hette ”Encore” och släpptes den 12 November 2004. Albumet släpptes under Dr. Dres skivbolag Aftermath. Albumet gick fyrdubbla platina inom en månad efter utgivningen. Till denna dag, ”Encore” anses vara en av de största rap Album genom tiderna.,

”Like Toy Soldiers” behandlar i stor utsträckning de fejder som ägde rum inom musikindustrin-specifikt Hip Hop-och hur dessa fejder låter avsluta sina liv. Eminem talar i en känslomässig ton i låten om hur frustrerad och ledsen och arg han handlar om vilka artister som gör mot varandra. Han jämför fejderna i hiphop till ett slagfält. Eminem och andra artister är leksakssoldater på fältet, som leder till krig att dö.,

”Like Toy Soldiers” Review, Song Meaning& Lyrics Analysis

Hook

kroken på detta spår är mycket catchy och sammanfattar vad Em vill säga.

denna krok har extraherats från ”Toy Soldiers” av Martika. Eminem får det dock att fungera för” som leksakssoldater ” också., Han talar om hur konstnärerna leder till krig som leksakssoldat-leksakssoldater är förbrukningsbara, de har inga känslor, inga släktingar, inget blod, svett och tårar, leksakssoldater används efter vilja av barn-ungefär som dem Em och andra artister dödar varandra som emotionlösa plastleksaker.

fejderna fortsätter och fortsätter och fler och fler människor dras in i dem. Vissa förlorar sina liv och familj i processen. Men slutar det någonsin? Det håller på att föra och leksakssoldater fortsätter att falla ner.

vers 1

Eminem är en soldat., Soldater tar order och blint gå till slagfältet medan kaptener ger order från säkerheten för sina luftkonditionerade bunkrar. Eminem uttrycker att han inte hade någon kontroll över de fejder som pågick. Han var bara en soldat fångad i korselden.
vid utgivningen av det femte albumet var Eminem redan ett globalt fenomen. Han var den vita rapparen. Hela världen har ögon på honom-naturligtvis var han tvungen att behålla sin lugn. Mindre konstnärer hade friheten att säga och göra vad de ville. Men inte Eminem-alla ögon var på honom.,

Eminem hade en kort fejd med benzino rapparen. Benzino släppte ” Pull ya Skirt Up ”och Eminem svarade med” Bully”,” the Sauce ”och” Nail The Coffin”, och Benzino var aldrig ansluten till Eminem igen. Men när dammet bosatte Benzino var några fästingar populära än han var innan och Em lämnades med ett svart märke på sin karriär.

Eminem är ett lyriskt geni. Möjligt, det finns ingen som kan överträffa honom en lyrisk rap strid. Han är medveten och säker på det faktum., Men han beklagar att han associerar sin ”besättning” och vänner i sina strider, även om han hade kontroll över dem. Eminem är ledare för Shady Records och hans besättning har D12, Yelawolf, Slakteri och ingår artister som Obie Trice och 50 Procent. Eminem är skyldig att föregå med gott exempel, för om han går i strid, skulle resten av besättningen följa honom som leksakssoldater.

Eminem och Ja Rule startade ett nötkött i samband med nötkött 50 Cent hade med Ja., Eminem kan ha försökt att stoppa nötköttet från att eskalera, men Ja fortsatte till diss 50 Cent, Eminem och Dre i ”lös förändring”. Eminem skulle ha varit bra med att ja förolämpade honom, men han tog det över linjen. Linjen är att associera Em: s dotter Hailie i samma spår. Ja går: ”Em, du hävdar att din mamma är en crackhead och Kim är en känd Slampa / så vad är Hailie gon’ vara när hon växer upp?”. Det var ett billigt drag och en mycket dålig karriär drag. Lever Ja Rule fortfarande? Jag har ingen aning.

Jay-Z och Nas hade en av de största musikaliska rivaliteterna tidigare., Em säger hans fejd med Ja Rule fick fulare än Jay och Nas diss, främst på grund av att Ja hävdar Eminems dotter kommer att växa upp till att bli ett crackhead och en prostituerad.

Eminem tog ut ja regel i många låtar efter fejden började. Jag kan bara föreställa mig den mentala utmattning allt hade på dem att slå tillbaka. Och han säger att han var tömd efter dammet avgjort.

Eminem var så upptagen i fejderna att det nästan verkade som om han startade beef. Men i verkligheten började han aldrig någon av dem., Benzino attackerade Em först, och Ja Rule dissed Eminem för att associeras med 50 Procent. Men i slutändan blev det så personligt att det kändes som om Em startade dem. Eminem säger att han inte är i hiphop för att mörda varandra. Han är en fantastisk lyriker-han vet att-han vill använda den för bättre saker än prata smack om andra artister.

Eminem kan tala om ja regler karriär som att vara död här, eftersom ingen dog i några rev associerar Eminem. Men han kunde prata om andra artister som har dött före som Tupac, den ökända B. I. G och Bugzz., Många säger att denna linje hänvisar till döden av Em: s bästa vän bevis, men han sköts år senare den här låten släpptes.

Eminem är en konstnär som har gjort en stor tjänst till genrerna rap och hip hop. Vi kan betrakta honom som en pionjär inom mainstreaming Hip Hop och Rap. Så varför skulle han vilja förstöra det?

Suge Knight är bara problem. Om du har sett ”Straight Outta Compton” film du skulle förstå fejden Suge hade med Dr. Dre och vilken hård man han är., Suge Knight kommer förmodligen inte begränsa honom till en text strid om han drogs in i nötkött. Så Em var försiktig nog att lämna honom ur all sin musikaliska karriär som Eminem arbetade med Dr Dre vid den tiden. Även i denna vers utelämnas namnet ”Suge”. Hade Eminem försökt hjälpa Dre vid den tiden, skulle han bara vara som en leksakssoldat.

Tupac Shakur och Suge Knight-tidigare medlemmar av Death Row Records.

den sista delen av den första versen beskriver nötkött med Suge Knight och Dr., Dre och hur Eminem mötte allt.

om Eminem hade blivit utkallad skulle han förmodligen ha kommit in i ett ganska fult nötkött med Suge. Men av någon anledning stannade båda parter ur sina vägar. Eminem arbetade med Dr Dre när fejden mellan Dre och Sage eskalerade. Men allt började innan Eminem. Så Em säger att han valde att inte springa sin mun på något han i princip inte visste någonting om-han vet inte fejdens ins och outs. Till och med Dre hade sagt åt dem att hålla sig utanför, så det gjorde han. Dr Dre rensade vägen för Eminem att vara ett globalt fenomen., Eminem har visat sin tacksamhet till Dre vid många tillfällen på grund av detta. Så det sårade honom att se Suge Knight ta skott på dre. Fejden mellan Dre och Suge var affärer. Det handlade främst om Dr Dre som gick ut ur Suges skivbolag ”Death Row Records”. Dre gick ut var en stor förlust för Suge business-wise. Dre bildade Aftermath skivbolag efteråt och senare undertecknat i Eminem på den.,

ladda ner ’Encore’ Album av Eminem på iTunes/Amazon
ladda ner ”Like Toy Soldiers” på iTunes/Amazon
Verse 2

efter den fascinerande resan tar Em oss till vers två av ”Like Toy Soldiers”.

”Like Toy Soldiers” spår säger att det fanns enklare tider i hip hop historia-där rap strider var begränsade till scenen, och det var ”acceptabelt” dissing. Men saker och ting har eskalerat nu. De rika konstnärerna är också kraftfulla och stannar inte vid något för att lösa sina rev utanför scenen., Speciellt när man drar in någons barn i fejden och dissar dem så skamligt, blir det bortom kontroll. Det är inte bara ord längre-de är kulor. När du nämner någons namn i en sång, rappar det inte längre-det är en diss. Så måste vara försiktig med vad du sätter i texter. Detta kan mycket väl vara anledningen till att emitterade Suge namn i ” som leksakssoldater.”

denna bit talar om nötkött mellan 50 Cent och Ja regel. När Ja tog skott vid 50 i början satte Dre och Em sig ner med 50 Cent och lugnade ner honom och bad honom att inte gå efter honom., Men frisläppandet av” lös förändring ” av Ja Rule drev 50 Cent bortom kontroll. Och även Eminem var som ef det, låt honom få det. ”Lös förändring” fick dem inblandade i fejden också. Så båda mördade Ja Rules karriär. Som leksakssoldater utkämpade de krig utan att se fram och tillbaka.

Ja Rule and 50 Cent beef är ett hett ämne i ”Like Toy Soldiers” av Eminem

detta hänvisar till nötkött med Benzino. Han var redaktör för en tidning som hette källan.,

benzino gynnas av fejden med Eminem. Fejden skingrade i princip lite ljus till Källtidningen och han sålde förmodligen några hundra exemplar av den.
ironin är att Eminem var med på tidningen Source när Em inte hade ett skivbolag. Eminem säger att artikeln skingrade lite ljus på honom. Så Benzino effed upp spelet genom att försöka diss Eminem. Det fanns ingen logik i det.

ägaren till källmagasinet blev arg på Eminem på grund av fejden med Eminem. Em var så klar med detta barnspel vid denna tid., Så flera hårda ord uttrycker hur han kände om Källtidningen som tog skott på honom.

medan nötköttet med Benzino eskalerade, hade 50-talet fejd med Ja-regeln också eskalerat. Mord Inc. var Ja: s skivbolag. ”Vi” här betyder Aftermath skivbolag. Så nu är det en kamp mellan skivbolag.

detta hänvisar till beef-by-association som i stort sett har fått alla inblandade i allas fejder. D12 var säkra på att leksakssoldater skulle gå till frontlinjen för att dö för Eminem. Troligtvis behövde de inte ens ge order om att göra det., Eminem var tvungen att ge order för dem att stå tillbaka, för det kommer bara att bli ett onödigt bråk mellan onödiga partier. Runyon Avenue i Detroit där Em och D12 medlemmar växte upp. Alla hade Eminems rygg. De var lojala, som leksakssoldater. Utmärkelser var det sista på Em: s sinne just nu.

men Eminem vill inte att andra personer deltar i hans fejder, eftersom de oftast hamnar hos någon som blir skadad eller sämre. Han säger att det inte är värt det.

Nath från Genius.,com förklarar den sista raden bäst:
”Perfecter” är inte det rätta sättet att använda den perfekta superlativ. Han borde säga ”mer perfekt” istället. Men han använder den felaktiga formen med avsikt, för att visa att han är ironisk : han säger att han inte kan tänka på ett ”perfecter” sätt att uttrycka det, medan han helt vet att det är felaktigt. Han spelar i grunden på en motsägelse mellan vad han berättar och vad han verkligen tycker om, är ett bra exempel på det., Tja, vi pratade inte ens om flödet och stavelserna i den här låten.

om denna trend fortsätter-trenden för konstnärer att bli mördade för ingenting-Eminem är även villig att säga till dem” Jag älskar er alla ” om det sätter stopp för allt. Gangsta rap kanske roligt att ord och förbannelse, men det slutar i blod och terror. Eminem säger att han går ifrån alla fejder han hade, har och kommer att ha i framtiden. Jag tror inte att Eminem har haft någon allvarlig fejd med någon sedan (kanske, förutom Slim Shady själv).

Eminem säkerhetskopierar inte., Han tar vägen. Han är ingen fegis. Han är trött på allt. Om de inte kan sluta knäppa käftarna, gör Eminem det. Ingen kan ha en enda fejd.

Eminem kunde inte stå tanken på att någon skulle bli dödad på grund av honom. Det var därför Eminem var mycket specifik på att hålla sina lojala soldater ur sina strider.

vi vet hur svårt det slog Eminem när hans bästa vän bevis sköts död på en gata. Det drev Eminem nästan till vansinne. Hade bevis dött på grund av ett nötkött av Eminem, skulle vi förmodligen inte ha en Eminem kvar idag., Bakom alla hårda texter och yttre utseende är Eminem en kärleksfull människa.

där är det… en av de största hiphop-låtarna förklarade line-by-line för mänsklighetens skull. Hip Hop våld minskat mycket idag. Men sen pågår etnicitet och raskrig. Det tar aldrig slut. Människor hittar några galen utlopp för att göra sina smutsiga gärningar vid olika tidpunkter.

”Like Toy Soldiers” är definitivt en av de bästa lyriska verk av Eminem och eventuellt av någon från hip hop industrin samt., Det känsliga ämnet det tar upp gör det ännu mer värdefullt som ett konstverk.

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *