Mount Washington

0 Comments

deze gemakkelijk bereikbare dagwandeling biedt vergelijkbare-zo niet superieure-panoramische uitzichten en Long-busting switchbacks naar Mount Si, met aanzienlijk minder voetverkeer. begin met het volgen van de borden voor John Wayne Trail en Twin Falls aan de zuidkant van de parkeerplaats bij de badkamerstructuur. Deze korte uitloper klimt direct naar het zuiden dan naar het westen voordat het overgaat in een Grind houtkap weg in een paar honderd meter., Blijf rechts bij de kruising en klim nog een tiende mijl omhoog, en blijf rechts bij de volgende kruising met de John Wayne Pioneer Trail/Iron Horse Trail—een andere brede Grind houtkap weg. In slechts een paar honderd meter, ga naar het zuiden op het tweede pad in het bos, 0,5 mijl van de trailhead, gemarkeerd door een kleine rots cairn. Dit is het begin van de Mount Washington Trail.het pad klimt steil naar het zuidwesten voordat het overgaat in een matige graad over rotsachtig terrein en een aantal kleine kreken kruist., Terwijl het pad meestal door een oud bos van dennen en steile rotswanden heen loopt, opent het zich voor af en toe uitzichten naar het noorden, wat laat zien hoe snel het is opgestegen vanaf de parkeerplaats. Minder dan een mijl van de trailhead, wandelaars passeren de basis van een kleine grot-draaide-klimmuur, met verschillende ankers spikkelen de omgekeerde hang van de bovenste bereiken. Blijf klimmen en draai rechts op het hoofdpad wanneer het pad zijn eerste officiële markering bereikt—een handgesneden houten bord met de tekst “MT WA.”
ongeveer 1.,6 mijl van de trailhead, een kleine open plek vaak aangeduid als “Owl Hike Spot” biedt de eerste westwaarts uitzicht, waardoor een korte foto-op van ratelslang richel. Eerdere wandelgidsen stopten vaak op dit punt, maar verder genieten we van superieure uitzichten. Blijf klimmen en blijf rechts op de kruising met de Great Wall Trail op twee mijl, het onthullen van het eerste uitzicht op de top. het pad ontspant, verlaat de dichte bosbedekking als het een klein moeras nadert en buigt scherp naar het oosten naar een andere ongemarkeerde kruising van het pad., Nogmaals, blijf links, volg het hoofdpad naar het oosten als het navigeert lange switchbacks en barst in een alpine weide versierd met scree hellingen, keien en lente wilde bloemen op ongeveer de drie mijl merk.
U zult snel een scherpe switchback bereiken. Op de bocht van de switchback bent u recht op de grens tussen openbare grond en de Cedar River Watershed, de watervoorziening voor de stad Seattle., Borden langs dit deel van trail vragen u om de waterscheiding te respecteren, dus zorg ervoor dat u op het pad hier blijven en de praktijk laat geen spoor als je rond een Zuidwest-gerichte helling en maak de laatste duw naar de top van Mount Washington. vanaf de top kunt u genieten van het uitzicht op de bergtoppen die u omringen, maar zorg ervoor dat u neerkijkt op Chester Morse Lake en Masonry Pool. Het is verbazingwekkend om te beseffen dat deze twee meren zijn wat helpen houden de megalopolis van Puget geluid gehydrateerd.